צידה ברך אברך - השפע הנובע מהשראת שכינתו בציון
על ידי השראת השכינה זוכים להשגחה מיוחדת, אשר עיני ה' בארץ לספק לנו צרכנו. וכמו שדוד כותב בפרקנו העוסק במציאת המקום לבית המקדש:
כִּֽי־בָחַ֣ר יְ-הוָ֣ה בְּצִיּ֑וֹן אִ֝וָּ֗הּ לְמוֹשָׁ֥ב לֽוֹ׃
זֹאת־מְנוּחָתִ֥י עֲדֵי־עַ֑ד פֹּֽה־אֵ֝שֵׁ֗ב כִּ֣י אִוִּתִֽיהָ׃
צֵ֭ידָהּ בָּרֵ֣ךְ אֲבָרֵ֑ךְ אֶ֝בְיוֹנֶ֗יהָ אַשְׂבִּ֥יעַֽ לָֽחֶם׃
(תהילם קלב יג-טו)
דהיינו, על כי נבחרה ציון למושב ולמנוחה, לקבוע את בית ה' והשראת שכינתו, על כן יברך ה' את צידתה של ציון, אֶ֝בְיוֹנֶ֗יהָ ישביע לָֽחֶם.
וכמו כן הדין הוא שאין ברכת כהנים בשם [המפורש] אלא במקדש (סוטה לח.), כי משם הברכה ושפע ההצלחה, וכמו שנחתם הפרק הבא, "כִּ֤י שָׁ֨ם ׀ צִוָּ֣ה יְ-֭הוָה אֶת־הַבְּרָכָ֑ה חַ֝יִּ֗ים עַד־הָעוֹלָֽם׃"(תהילים קלג ג).
ומשום כך מבקשים בברכה השלישית של ברכת המזון על בניין ירושלים ובית המקדש והשראת השכינה, "רחם נא על ירושלים עירך ועל ציון משכן כבודך ועל הבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו". תוכן ברכה זו הוא השגחת ה' המיוחדת על כנסת ישראל, המתבטאת בהשפעת המזון מידו הרחבה. השגחה זו מופיעה עלינו כאשר ה' שוכן בירושלים ובבית הגדול והקדוש [ומשחרב בית המקדש נתמעטה הברכה (בבא בתרא כה:; סוטה מח.) ].