מדוע נענש דוד מיד בפעם הראשונה
הגמרא(שבת נו.) אומרת: "רק בדבר אוריה החתי, אמר רב כי מעיינת ביה בדוד, לא משכחת ביה בר מאוריה דכתוב רק בדבר אוריה החתי"(כאשר אתה מעיין בפרשת דוד אינך מוצא שום עברה שדוד עבר רק עברה של אוריה החתי ולא נאמר "בדבר בת שבע", משמע שבת שבע היתה מגורשת ולא חטא בה). הרב מוסר הנביאים שואל: הרי כותב הרמב"ם(הלכות תשובה פרק ג הלכה ה): "בשעה ששוקלים עוונות אדם עם זכויותיו אין מחשבין עליו עון שחטא בו תחלה ולא שני אלא משלישי ואילך, אם נמצאו עוונותיו משלישי ואילך מרובים על זכויותיו אותם שני עוונות מצטרפים ודנים אותו על הכל, ואם נמצאו זכויותיו כנגד עוונותיו אשר מעון שלישי ואילך מעבירים כל עוונותיו ראשון ראשון". לפי הדעה הנזכרת בגמרא משמע שלא היו לדוד עברות אלא אך ורק עון אוריה החתי, מדוע אם כן נענש דוד על חטא אוריה שהיה הראשון? מתרץ הרב על פי הגמרא(ראש השנה יז:) שהכתוב האומר: "ישא ה' פניו אליך"(=משוא פנים) מדבר אך ורק על עברות שבין אדם למקום ובמצוות אלו מעניש ה' רק מעון שלישי ואילך אולם בעברות שבין אדם לחברו אין הקב"ה יכול למחול על שתי העברות הראשונות כי אין בידו לעשות זאת לכן נענש כבר אחרי החטא הראשון.