דוד טוען שמלכות היא מצב אידיאלי
הרב מוסר הנביאים מסביר מדוע אומרים אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב. כל אחד הוסיף נדבך בעבודת ה'. אברהם עבד את ה' במדת החסד, יצחק במדת הגבורה ויעקב במדת התפארת. לפיכך אין אנחנו אומרים אלקי אברהם, יצחק ויעקב אלא מזכירים את המלה אלקי לפני כל אחד מהאבות. דוד המלך טען שגם הוא הוסיף נדבך בעבודת ה', מפני שעד הופעתו של דוד חשבו בני האדם כי עם ישראל לא יוכל להתקיים במסגרת מלכות ואם תקום ממלכה בישראל יהיה הדבר על חשבון התורה דהיינו שהעם לא יוכל לקיים מדינה על פי התורה. דוד הוכיח כי אין שום סתירה בין שני הדברים וכי אפשר בהחלט לקיים מדינה מסודרת ולא לסטות במאומה מחוקי התורה, אם כן דוד חידש מושג חדש בעם ולפיכך ראוי שגם עליו יאמר התואר אלקי דוד. הקב"ה הוכיח לדוד שהמלכות היתה בעוכריו, כי בגלל היותו מלך הגיעה בת שבע לארמונו ואילו היה אדם פשוט לא היתה מגיעה אליו. זאת ועוד, בגלל היותו מלך היה צורך להוציא את אוריה החתי להורג בגלל שמרד במלך מה שאין כן אם היה דוד אדם פרטי. פירוש הדבר כי טוב יותר היה אם נביאי ישראל היו מנהיגים את העם בכל התחומים כפי שהיה הדבר עד שמואל. מצאנו ששמואל סקר בפני העם את כל אשר עבר עליהם מצאתם ממצרים עד המלכות של שאול. בהמשך דבריו אומר שמואל: "ותראו כי נחש מלך בני עמון בא עליכם ותאמרו לי לא, כי מלך ימלוך עלינו וה' אלוקיכם מלככם"(שמואל א יב יב), ורק אחרי ירידתם הרוחנית היה צורך להמליך עליהם מלך אם כן אין הקב"ה יכול ליחד שמו על דוד כפי בקשתו.
באדיבות הרב, מתוך ספרו: 'אמרי ח"ן - שמואל'