וייכתב בספר זיכרון ליראי ה' ולחושבי שמו
'זה לעומת זה', מצינו בפרקנו שהקב"ה כותב בספר לזיכרון מעשי הצדיקים:
אָ֧ז נִדְבְּר֛וּ יִרְאֵ֥י יְ-הוָ֖ה אִ֣ישׁ אֶת־רֵעֵ֑הוּ וַיַּקְשֵׁ֤ב יְ-הוָה֙ וַיִּשְׁמָ֔ע וַ֠יִּכָּתֵב סֵ֣פֶר זִכָּר֤וֹן לְפָנָיו֙ לְיִרְאֵ֣י יְ-הוָ֔ה וּלְחֹשְׁבֵ֖י שְׁמֽוֹ׃
(מלאכי ג טז)
כי כשהצדיקים מתאגדים להתחזק בעבודת ה', הוא דבר נשגב שהקב"ה מציין אותו לזיכרון בספר.
וכנגד זה מצינו בעמלק שיש בו היפך שתי המידות הללו של "יראי י-הוה" ו"חושבי שמו"; כנגד מידת יראי ה' כתיב בעמלק "ולא ירא א-להים", וכנגד מידת "חושבי שמו" מובא בחז"ל שכל זמן שעמלק קיים 'אין השם שלם'.