ולכל המורא הגדול. כתב רבינו אפרים ז"ל אותיות המאור הגדול עכ"ד. ואפשר במ"ש ז"ל דאור הגדול שנברא ביום ראשון גנזו לצדיקים וכתבו המקובלים שמשה רבינו ע"ה זכה בו ונשתמש בו כל ימי חייו עכ"ד. וזה רמז הכתוב המאור הגדול לומר שזכה משה רבינו ע"ה לאור הגדול. וכן הוא בזוהר הקדוש פרשת בראשית (דף ל"א סוף ע"ב) עיין שם דברי אלהים חיים וה' יאיר עינינו בתורתו תורת חיים:
פסוק יב:
לעיני כל ישראל. ריש תורה מתחילה ב' והסיום ל'. וריש המקרא מתחיל ו' ומסיים ל' והוא בלול כל העוסק בתורה לשמה אינו צריך קרבן כי התורה מכפרת כמו סלת בלול. רבינו אפרים ז"ל פ' תצוה ועוד האריך. ואם נצרף התחלת המשנה וסופה שתי מ"ם יהיה הכל גימטריא קמח רמז אם אין תורה אין קמח. וריש תורה וסופה והמקרא וסופה שהוא בלול גימטריא חיים כי העוסק בתורה לשמה מאריך ימים כדכתיב אורך ימים בימינה וכתיב כי בי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים: