ויחר אף ה' בעוזה ויכהו... על השל
הגמרא(סוטה לה.) אומרת: "ויחר אף ה׳ בעוזה ויכהו שם האלוקים על השל. רבי יוחנן ורבי אלעזר(נחלקו בדבר ואלו דעותיהם:) חד(=אחד) אמר על עסקי שלו(=שגגה, כלומר על שגגתו של עוזה שאחז בארון) וחד אמר שעשה צרכיו לפניו. וימת שם עם ארון האלוקים. אמר רבי יוחנן: עוזה בא לעולם הבא(יש לו חלק לעולם הבא) שנאמר: עם ארון האלוקים. מה ארון לעולם קיים אף עוזה בא לעולם הבא".
שואלים המפרשים, כלום יתכן שעוזא יעשה צרכיו לפני הארון? - נאמר בספר ברית שלום שחטאו של עוזה היה שנעל נעלים לפני הארון וזה שנאמר על עסקי השל מלשון "של נעליך מעל רגליך"(שמות ג ה). הרב עץ יוסף בפרושו לדברי הגמרא על עין יעקב מביא דברי הרב ברית שלום ומוסיף: "והנה האר"י הקדוש והגר"א פסקו שבתשעה באב ויום הכפורים, שאסור ללכת במנעלים, לא יברכו ברכת 'שעשה לי כל צרכי'. הרי שעיקר צרכיו של אדם הם המנעלים וכמו שאמרו: לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו ויקח מנעלים לרגליו, וזהו שאמרו שעשה צרכיו לפני הארון רוצה לומר שהלך במנעלים לפני הארון".
באדיבות הרב, מתוך ספרו: 'אמרי ח"ן - שמואל'