מתחילה מלכות העתיד
לאחר ביסוס מלכותו ובניין ביתו של דוד מספר הכתוב על התרחבות משפחתו. דוד נשא נשים בירושלים והוליד בנים בירושלים. מי שנולד בירושלים יש לו ערך מיוחד, שייכות לכלל ישראל ולא לשבט מסויים. הבנים שנולדו בחברון נולדו בנחלתו הפרטית של שבט יהודה, וכאן מציין הכתוב, כאילו בדרך אגב, סיפור עובדות שמבחינת סדר הזמנים התרחשו הרבה יותר מאוחר. הכתוב מונה את שמות הילודים שנולדו לדוד בירושלים: "וְאֵ֗לֶּה שְׁמ֛וֹת הַיִּלֹּדִ֥ים ל֖וֹ בִּירוּשָׁלִָ֑ם שַׁמּ֣וּעַ וְשׁוֹבָ֔ב וְנָתָ֖ן וּשְׁלֹמֹֽה׃ וְיִבְחָ֥ר וֶאֱלִישׁ֖וּעַ וְנֶ֥פֶג וְיָפִֽיעַ׃ וֶאֱלִישָׁמָ֥ע וְאֶלְיָדָ֖ע וֶאֱלִיפָֽלֶט׃"(שמואל ב ה יד-טז). רק בעוד עשרות שנים עתיד שלמה להוולד מבת שבע ובכל זאת הוא מוזכר כבר כאן, כדי להראות לנו שכבר כאן מתחילה מלכות העתיד - המלכות האמיתית.