כיצד זוכים לגאולה שלוה
כדי לזכות לגאולה מהסוג שעליה מנבא זכריה, כפי שביארנו במאמר לפרק א', יש לעמוד בשני תנאים (זכריה ח):
א. "אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּ דַּבְּרוּ אֱמֶת אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ אֱמֶת וּמִשְׁפַּט שָׁלוֹם שִׁפְטוּ בְּשַׁעֲרֵיכֶם: וְאִישׁ אֶת רָעַת רֵעֵהוּ אַל תַּחְשְׁבוּ בִּלְבַבְכֶם וּשְׁבֻעַת שֶׁקֶר אַל תֶּאֱהָבוּ כִּי אֶת כָּל אֵלֶּה אֲשֶׁר שָׂנֵאתִי נְאֻם יְ-הֹוָה".
ב. "וַעֲצַת שָׁלוֹם תִּהְיֶה בֵּין שְׁנֵיהֶם" (בין שני המנהיגים).
לכאורה העמידה בתנאים אלה כל כך קלה. אבל אם נשאל את עצמנו אם הערכים המצויים ברשימה זו עומדים בראש סולם הערכים של החברה שלנו, התשובה לא תהיה חיובית. לצערנו המרחק בין מצב זה ובין המצב כיום הוא גדול מאוד.
הנביא זכריה מבטיח: "כֹּה אָמַר יְ-הֹוָה צְבָאוֹת צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים"
בתוספת תנאי "וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ" (שם).
נתפלל כי הרבנים הממונים על ההנהגה הרוחנית ירבו שָּׁלוֹם בעם, והממונים על ההנהגה הפוליטית ירבו אֱמֶת. כך נזכה בקרוב להתקיימות הנבואות הנפלאות ונהיה ראויים יותר למנורת זהב שמשני צדדיה ענפי זית - סמל המדינה המופיע בנבואת זכריה.
באדיבות הרב, מתוך 'חמדת ימים' גליון מקץ תשס"ט