ושכנתי בתוכך (א)
דברים ברורים ביותר על המאורע של חנוכה מופיעים בנביא זכריה. והיא אכן ההפטרה של שבת חנוכה:
רָנִּ֥י וְשִׂמְחִ֖י בַּת־צִיּ֑וֹן כִּ֧י הִנְנִי־בָ֛א וְשָׁכַנְתִּ֥י בְתוֹכֵ֖ךְ נְאֻם־יְ-הוָֽה׃ וְנִלְווּ֩ גוֹיִ֨ם רַבִּ֤ים אֶל־יְ-הוָה֙ בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא וְהָ֥יוּ לִ֖י לְעָ֑ם וְשָׁכַנְתִּ֣י בְתוֹכֵ֔ךְ וְיָדַ֕עַתְּ כִּי־יְ-הוָ֥ה צְבָא֖וֹת שְׁלָחַ֥נִי אֵלָֽיִךְ׃ וְנָחַ֨ל יְ-הוָ֤ה אֶת־יְהוּדָה֙ חֶלְק֔וֹ עַ֖ל אַדְמַ֣ת הַקֹּ֑דֶשׁ וּבָחַ֥ר ע֖וֹד בִּירוּשָׁלִָֽם׃ הַ֥ס כָּל־בָּשָׂ֖ר מִפְּנֵ֣י יְ-הוָ֑ה כִּ֥י נֵע֖וֹר מִמְּע֥וֹן קָדְשֽׁוֹ׃
(זכריה ב יד-יז)
בסוף הפרק, הוא ראשית ההפטרה, מבשר הנביא כי השכינה חוזרת לשכון בישראל ובבית המקדש. ועיין ברש"י ורד"ק שיש מפרשים זאת על בית שני ויש מפרשים על ימות המשיח, וכמו שהסברנו שאין זו סתירה במאמר לפרק א'.