לפרק ט'
וֶֽאֱלִישָׁע֙ הַנָּבִ֔יא קָרָ֕א לְאַחַ֖ד מִבְּנֵ֣י הַנְּבִיאִ֑ים וַיֹּ֨אמֶר ל֜וֹ חֲגֹ֣ר מָתְנֶ֗יךָ וְ֠קַח פַּ֣ךְ הַשֶּׁ֤מֶן הַזֶּה֙ בְּיָדֶ֔ךָ וְלֵ֖ךְ רָמֹ֥ת גִּלְעָֽד׃
(מלכים ב ט א)
וַיִּקַּ֨ח שְׁמוּאֵ֜ל אֶת־פַּ֥ךְ הַשֶּׁ֛מֶן וַיִּצֹ֥ק עַל־רֹאשׁ֖וֹ וַיִּשָּׁקֵ֑הוּ וַיֹּ֕אמֶר הֲל֗וֹא כִּֽי־מְשָׁחֲךָ֧ יְהוָ֛ה עַל־נַֽחֲלָת֖וֹ לְנָגִֽיד׃
(שמואל א י א)
חז"ל ראו דמיון בין משיחת שאול למשיחת יהוא, בזה שנמשחו בפך.
בין שאול ויהוא לדוד ושלמה
יש להוסיף על דברי חז"ל, שגם הפעולה שנאמרה בשניהם דומה: "ויצק", בניגוד למשיחתם של דוד ושלמה, שם נאמרה הפעולה: "וימשח".
וכתב אברבנאל שהיציקה על ידי הנביא נועדה לומר למי שיוצקים עליו שנבחר ע"י ה', וכן היה אצל שאול ויהוא שהודיע ה' שבחר בהם. אך משיחה היא הכתרה בכתר מלכות, וזה היה ראוי רק למלכים האמיתיים מבית דוד - דוד ושלמה, ולא לשאול ויהוא שאינם המלכים האמיתיים של התורה.
בית אחאב
וְהִ֨כִּיתָ֔ה אֶת־בֵּ֥ית אַחְאָ֖ב אֲדֹנֶ֑יךָ וְנִקַּמְתִּ֞י דְּמֵ֣י ׀ עֲבָדַ֣י הַנְּבִיאִ֗ים וּדְמֵ֛י כָּל־עַבְדֵ֥י יְהוָ֖ה מִיַּ֥ד אִיזָֽבֶל׃
וְאָבַ֖ד כָּל־בֵּ֣ית אַחְאָ֑ב וְהִכְרַתִּ֤י לְאַחְאָב֙ מַשְׁתִּ֣ין בְּקִ֔יר וְעָצ֥וּר וְעָז֖וּב בְּיִשְׂרָאֵֽל׃
וְנָֽתַתִּי֙ אֶת־בֵּ֣ית אַחְאָ֔ב כְּבֵ֖ית יָֽרָבְעָ֣ם בֶּן־נְבָ֑ט וּכְבֵ֖ית בַּעְשָׁ֥א בֶן־אֲחִיָּֽה׃
(מלכים ב ט ז-ט)
...מָלַ֛ךְ יְהוֹרָ֥ם בֶּן־יְהֽוֹשָׁפָ֖ט מֶ֥לֶךְ יְהוּדָֽה׃
וַיֵּ֜לֶךְ בְּדֶ֣רֶךְ ׀ מַלְכֵ֣י יִשְׂרָאֵ֗ל כַּֽאֲשֶׁ֤ר עָשׂוּ֙ בֵּ֣ית אַחְאָ֔ב כִּ֚י בַּת־אַחְאָ֔ב הָ֥יְתָה לּ֖וֹ לְאִשָּׁ֑ה וַיַּ֥עַשׂ הָרַ֖ע בְּעֵינֵ֥י יְהוָֽה׃
(מלכים ב ח טז,יח)
...מָלַ֛ךְ אֲחַזְיָ֥הוּ בֶן־יְהוֹרָ֖ם מֶ֥לֶךְ יְהוּדָֽה׃
וַיֵּ֗לֶךְ בְּדֶ֨רֶךְ֙ בֵּ֣ית אַחְאָ֔ב וַיַּ֧עַשׂ הָרַ֛ע בְּעֵינֵ֥י יְהוָ֖ה כְּבֵ֣ית אַחְאָ֑ב כִּ֛י חֲתַ֥ן בֵּית־אַחְאָ֖ב הֽוּא׃
(מלכים ב ח כה,כז)
הביטוי "בית אחאב", אשר חוזר בפרקנו ובפרק הקודם שבע פעמים, מתייחס למשפחתו המורחבת של אחאב, ובאמת יהוא הורג גם את אחיזה מלך יהודה שבא לבקר את יהורם מלך ישראל(מלכים ב ט כז).
וכן גם את אחי אחזיה שוחט יהוא(מלכים ב י יג-יד), מפני שגם הם עבדו עבודה זרה ממש כמו אחאב ואיזבל והם אֶחָיו של אחזיה, חתן של בית אחאב.