ארבעתים
לאחר מעשה בת שבע שלח ה' את נתן להוכיח את דוד על חטאו. נתן ממשיל לו משל ודוד אינו מרגיש כי הכוונה עליו. הגר"א כותב כי בדרך זו ישפט כל אדם בבית דין של מעלה. הקב"ה יציג בפני האדם בעיה הדומה לשלו והאדם עצמו יגזור את גזר דינו. דוד הגיב בחומרה על משל נתן וחרץ במו פיו את העונש על עצמו. תחלה אמר כי בן מות האיש ואת הכבשה ישלם ארבעתים(פי ארבעה). בסופו של דבר גזר ה' מות על דוד אולם לאחר שהודה בחטא מיד לאחר תוכחת הנביא ולא נסה להצטדק ולטעון כי היתה מגורשת וכו', לכן בטל הי את גזר דין המות מעל דוד, שנאמר: "גם ה׳ העביר חטאתך לא תמות"(שמואל ב יב יג) ונשאר רק העונש של ארבעתים ובאמת דוד קבל עונש מרובע. תחלה מת הילד הראשון שנולד מבת שבע, אחר כך התרחש מעשה אמנון ותמר, מות אמנון ומרד אבשלום.
באדיבות הרב, מתוך ספרו: 'אמרי ח"ן - שמואל'