מלכת שבא
מסופר בפרקנו שמלכת שבא באה במיוחד להתפעל מחכמתו של שלמה והביאה לו מנחה גדולה::
וַתֹּ֨אמֶר֙ אֶל־הַמֶּ֔לֶךְ אֱמֶת֙ הָיָ֣ה הַדָּבָ֔ר אֲשֶׁ֥ר שָׁמַ֖עְתִּי בְּאַרְצִ֑י עַל־דְּבָרֶ֖יךָ וְעַל־חָכְמָתֶֽךָ׃
וְלֹֽא־הֶאֱמַ֣נְתִּי לַדְּבָרִ֗ים עַ֤ד אֲשֶׁר־בָּ֨אתִי֙ וַתִּרְאֶ֣ינָה עֵינַ֔י וְהִנֵּ֥ה לֹֽא־הֻגַּד־לִ֖י הַחֵ֑צִי הוֹסַ֤פְתָּ חָכְמָה֙ וָט֔וֹב אֶל־הַשְּׁמוּעָ֖ה אֲשֶׁ֥ר שָׁמָֽעְתִּי׃
(מלכים א י ו-ז)
נראה שהמסופר פה על שלמה הוא כמו מה שמצופה מהמשיח שיבוא. בדברי הנביאים מבואר שהגויים יבואו מאפסי ארץ וכו', והיה אפשר לחשוב שהמשיח גם ימשול בכל העולם, אבל הרמב"ם כתב:
אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו... וקיבץ נדחי ישראל - הרי זה משיח בוודאי.
(משנה תורה הלכות מלכים פרק יא הלכה ד (ח))
מבואר שהמלך המשיח כובש רק את עמי הסביבה ולא את כל העולם [קצת לפני כן (פרק יא הלכה א (ד)) כתב הרמב"ם שהמשיח יושיע את ישראל מיד בני עשו].
אמנם כמו בפרקנו, שמלכת שבא באה לחזות בחכמת שלמה, גם אל המשיח יגיעו גוים לראות את חכמתו. ובאמת כתב המהר"ל (נצח ישראל פרק לג) שכל מה שיקרה למשיח השני קרה כבר למשיח הראשון, דוד (וכן שלמה). אם כן כמו שבפרקנו באים העמים עם מנחות ומתנות, כך יקרה גם עם המשיח בע"ה.