השבר מבית(ב)
באותן השנים ניכר היה צערו הגדול של דוד על חסרונו של אבשלום, כנראה מתוך סברה, שחטאו שלו גרם למשבר, ועל כן אין לתלות באבשלום ובאמנון את חטאיהם בשלמות. על-ידי אישה חכמה מתקוע הצליח יואב לשכנע את המלך להשיב את אבשלום לביתו ללא שום משפט או עונש. כך נראה היה לדוד כי בסמכותו המלכותית הוא דואג לטובת הכלל, שכן מותר לו לפרוץ את גדר הצדק(סנהדרין כ: - "ופורץ לעשות לו דרך, ואין ממחה בידו"). כפי שנראה מאוחר יותר, היתה זו טעות קשה שגרמה לאסון כבד. יתכן שכישלון זה, בא כעונש על מעשה דוד עם בת שבע, אשר גם הוא נשען על משפט המלוכה, כפי שרמז נתן הנביא בשאלת דינו של האיש העשיר לפי משפט המלך.