תנ"ך על הפרק - תהילים קא - טהרת דוד מלך ישראל / הרב שלמה זלמן פינס ז"ל

תנ"ך על הפרק

תהילים קא

668 / 929
היום

הפרק

לְדָוִ֗ד מִ֫זְמ֥וֹר חֶֽסֶד־וּמִשְׁפָּ֥ט אָשִׁ֑ירָה לְךָ֖ יְהוָ֣ה אֲזַמֵּֽרָה׃אַשְׂכִּ֤ילָה ׀ בְּדֶ֬רֶךְ תָּמִ֗ים מָ֭תַי תָּב֣וֹא אֵלָ֑י אֶתְהַלֵּ֥ךְ בְּתָם־לְ֝בָבִ֗י בְּקֶ֣רֶב בֵּיתִֽי׃לֹֽא־אָשִׁ֨ית ׀ לְנֶ֥גֶד עֵינַ֗י דְּֽבַר־בְּלִ֫יָּ֥עַל עֲשֹֽׂה־סֵטִ֥ים שָׂנֵ֑אתִי לֹ֖א יִדְבַּ֣ק בִּֽי׃לֵבָ֣ב עִ֭קֵּשׁ יָס֣וּר מִמֶּ֑נִּי רָ֝֗ע לֹ֣א אֵדָֽע׃מלושנימְלָשְׁנִ֬יבַסֵּ֨תֶר ׀ רֵעֵהוּ֮ אוֹת֪וֹ אַ֫צְמִ֥ית גְּֽבַהּ־עֵ֭ינַיִם וּרְחַ֣ב לֵבָ֑ב אֹ֝ת֗וֹ לֹ֣א אוּכָֽל׃עֵינַ֤י ׀ בְּנֶֽאֶמְנֵי־אֶרֶץ֮ לָשֶׁ֪בֶת עִמָּ֫דִ֥י הֹ֭לֵךְ בְּדֶ֣רֶךְ תָּמִ֑ים ה֝֗וּא יְשָׁרְתֵֽנִי׃לֹֽא־יֵשֵׁ֨ב ׀ בְּקֶ֥רֶב בֵּיתִי֮ עֹשֵׂ֪ה רְמִ֫יָּ֥ה דֹּבֵ֥ר שְׁקָרִ֑ים לֹֽא־יִ֝כּ֗וֹן לְנֶ֣גֶד עֵינָֽי׃לַבְּקָרִ֗ים אַצְמִ֥ית כָּל־רִשְׁעֵי־אָ֑רֶץ לְהַכְרִ֥ית מֵֽעִיר־יְ֝הוָ֗ה כָּל־פֹּ֥עֲלֵי אָֽוֶן׃

מאמרים על הפרק


מאמר על הפרק

הרב שלמה זלמן פינס ז

טהרת דוד מלך ישראל

נֶדֶר דוד אחרי המשחו למלך על ישראל וקָבְעוֹ דירתו בעיר ה', היא ירושלים, להיות הוא טהור ומשרתיו טהורים, בניגוד לשאול, אשר מתי-סודו (מתי=אנשי) היו טמאי נפש כדואג וחבריו.


אַשְׂכִּ֤ילָה בְּדֶ֬רֶךְ תָּמִ֗ים מָ֭תַי תָּב֣וֹא אֵלָ֑י אֶתְהַלֵּ֥ךְ בְּתָם-לְ֝בָבִ֗י בְּקֶ֣רֶב בֵּיתִֽי:
(תהילים קא ב)

אתן לב על דרך התָּמִים שעל מלך ישראל לאחוז בה, מָ֭תַי תבוא אלי להתהלך בה (ר' שלמה יצחקי).


לֹֽא-אָשִׁ֨ית לְנֶ֥גֶד עֵינַ֗י דְּֽבַר-בְּלִ֫יָּ֥עַל עֲשֹֽׂה-סֵטִ֥ים שָׂנֵ֑אתִי לֹ֖א יִדְבַּ֣ק בִּֽי: לֵבָ֣ב עִ֭קֵּשׁ יָס֣וּר מִמֶּ֑נִּי רָ֝֗ע לֹ֣א אֵדָֽע:
(תהילים קא ג-ד)

מתאר טהרת האדם בהדרגה: בראשונה ירחיק מדמיונו כל דְּֽבַר-בְּלִ֫יָּ֥עַל, "לֹֽא-אָשִׁ֨ית לְנֶ֥גֶד עֵינַ֗י דְּֽבַר-בְּלִ֫יָּ֥עַל", ומתוך שדמיונו יהיה טהור תלבשנו רוח טהרה ויהיה שנוא עליו כל מעשה "סֵטִ֥ים", בחינת זנות המטמאת את המזנה, וברבות הימים תשפיע טהרת המחשבה והמעשה גם על תכונתו לטהרה מסיגיה, "לֵבָ֣ב עִ֭קֵּשׁ יָס֣וּר מִמֶּ֑נִּי", ולבסוף תהיה תכונתו כה צרופה עד כי הרע יהיה זר לה לגמרי, "רָ֝֗ע לֹ֣א אֵדָֽע".

פירושים על הפרק


פירוש על הפרק


תנ"ך על הפרק

תנ"ך על הפרק

תוכן עניינים

ניווט בפרקי התנ"ך